Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
lt een belangrijke rol in zowel de kleuterklas als de thuiscontext. Er bestaan nog heel wat vragen over de effecten ervan en over hoe voorlezen het best toegepast wordt. In deze bachelorproef wordt verder ingegaan op de terminologie rond voorlezen. Deze bachelorproef omvat tevens een literatuurstudie rond de effecten van voorlezen op de taalontwikkeling. Op basis van 60 observaties in de kleuterklas werd een analyse opgemaakt van de vragen die gesteld worden door kleuterleiders. Deze vragen zijn ingedeeld volgens de modellen van Marion Blank, Bloom en het model van begrijpend lezen. De modellen worden eveneens toegelicht. Uit de resultaten blijkt dat kleuterjuffen vooral vragen stellen op niveau 4 (Marion Blank), analyseren (Bloom) en interpretaties op mesoniveau (begrijpend lezen). Dit kan te wijten zijn aan de leeftijd van de kinderen en hun ontwikkelingsniveau. Verder onderzoek naar de oorzaken en effecten hiervan op de taalontwikkeling is nodig.
Internet --- ICT --- Lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- 371.67 --- 373.3 --- #BSCH: vak: informatica --- #BSCH: vak: technologie --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Thema's : Een wordt twee ... ga je mee? - Hmm ... lekker en gezond - Op zoek naar de herfst - Speel je mee? - Ieder heeft zijn eigen smaak - Wintertijd ... gezelligheid of narigheid? - Van klein naar groot - De lente is er weer! - Even kijken ... of je het ook zo ziet? - Een veilig gevoel - Verbeeld ik het mij ... of is dit schooljaar echt voorbij?
Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs. --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 371.67 --- 373.3 --- 476 --- 476.1 --- Handboek/cursus --- Wereldoriëntatie ; ba.o --- 476.11 --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Thema : Tarik en Tina op een schip - Hoe werkt een katrol? - Hoe kun je het optillen? - Hoe bouw je een kraan? - Hoe sterk is papier? - Kun jij het binden? - Kun jij het recept volgen? - Waar loopt ons afval- en regenwater naartoe? - Hoe knoop je dat aan elkaar? - Hoe zit het vast? - Hoe zit het vast? Welk gereedschap gebruik je? - Mijn talenten (synthese)
371.67 --- 373.5 --- #PBIB:+111.84 --- lager onderwijs --- leerboeken --- techniek --- 476.1 --- schoolboeken --- technologische opvoeding --- wereldoriëntatie --- Bruggen --- Buizen --- Gerechten(Kookboeken, Recepten) --- Gereedschap --- Katrollen --- Knopen --- Techniek --- Technologische opvoeding --- Waterzuivering --- Wereldoriëntatie --- 476.2 --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476.6 --- Techniek; ba.o. --- Technologische opvoeding; ba.o. --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- Technologische opvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Vakdidactiek : Technologie : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- didactiek van de technologie --- wetenschappelijke inzichten --- Techniek; ba.o --- Technologische opvoeding; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- #BSCH: vak: WO - technologie (Network zone) --- Techniek (wetenschap)
Choose an application
Thema : Tarik en Tina op vakantie - Wat staat er op het etiket van voedingsmiddelen? - Maken de E-nummers ons voedsel lekkerder? - Hoe bewaar ik voedsel? - Hoe zorg ik ervoor dat voeding minder snel bederft? - Hoe houden we koele dranken koel en warme dranken wamr? - Hoe werkt het versnellingsapparaat van mijn fiets? - Hoe werken tandwielen? - Hoe werkt een draaidoos? - Hoe bespaar ik energie? - Wat is energie en hoe meet ik het energieverbruik? - Mijn talenten (synthese)
371.67 --- 373.5 --- #PBIB:+111.84 --- lager onderwijs --- leerboeken --- techniek --- 476.1 --- schoolboeken --- technologische opvoeding --- wereldoriëntatie --- Energie --- Fietsen --- Tandwielen --- Techniek --- Technologische opvoeding --- Voeding --- Wereldoriëntatie --- 476.2 --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476.6 --- Techniek; ba.o. --- Technologische opvoeding; ba.o. --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- Technologische opvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Vakdidactiek : Technologie : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- didactiek van de technologie --- wetenschappelijke inzichten --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Techniek; ba.o --- Technologische opvoeding; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- #BSCH: vak: WO - technologie (Network zone) --- Techniek (wetenschap)
Choose an application
Thema : Tarik en Tina op speurtocht - Word je lid van de speurdersclub van Tarik en Tina? - Vind jij de dief? - Hoe werkt een loep? - Van wie zijn die voetsporen? - Ruik jij het spoor? - Ontmaskeren Tarik en Tina de dader? - Vinden Tarik en Tina hun weg terug naar huis? - Hoe vinden Tarik en Tina hun weg in het donker? - Hoe kon de verdachte ontsnappen? - Hoe houden Tarik en tina contact? - Waarom werkt de gsm van Tina niet? - Werkt het alarm? - Laten Tarik en Tina zich niet zien? - Mijn talenten (synthese) - Speurdersdiploma
371.67 --- 373.5 --- #PBIB:+111.84 --- lager onderwijs --- leerboeken --- techniek --- 476.1 --- schoolboeken --- technologische opvoeding --- wereldoriëntatie --- Detectives --- Elektriciteit --- Kompassen --- Licht --- Parachutes --- Periscopen --- Sporen (dieren) --- Techniek --- Technologische opvoeding --- Telefonie --- Vergrootglazen --- Wereldoriëntatie --- 476.2 --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476.6 --- Techniek; ba.o. --- Technologische opvoeding; ba.o. --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- Technologische opvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Vakdidactiek : Technologie : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- didactiek van de technologie --- wetenschappelijke inzichten --- Techniek; ba.o --- Technologische opvoeding; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- #BSCH: vak: WO - technologie (Network zone) --- Techniek (wetenschap)
Choose an application
Thema's : Bouwen - Restaurant - De drukkerij - Ruimte(vaart) - Vervoer - Ziekenhuis - Water - De winter - Elektriciteit
Technologische opvoeding --- Kleuteronderwijs. --- 371.67 --- 373.5 --- #PBIB:+111.83 --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- techniek --- 471.43 --- didactiek --- technologische opvoeding --- wereldoriëntatie --- Boeken --- Bouwen --- Drukken --- Elektriciteit --- Gerechten(Kookboeken, Recepten) --- Raketten --- Ruimtevaart --- Techniek --- Vervoer --- Vervoermiddelen --- Water --- Winter --- Ziekenhuizen --- 476.1 --- elektriciteit --- Techniek ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- 476.6 --- Kleuteronderwijs --- Techniek; ba.o. --- Technologische opvoeding; ba.o. --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- Technologische opvoeding ; kleuteronderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Vakdidactiek : Technologie : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Techniek; ba.o --- Technologische opvoeding; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Basisonderwijs --- Techniek (wetenschap)
Choose an application
Thema's : Vakantie voorbij, weer in de rij! - Herfst ... een regenboog van kleuren - Weet wat je eet - Kijk uit voor je koopt! - Zowat 100 jaar geleden... - Heerlijk warm, lekker koud. Zoek uit waar jij van houdt! - Geen leven zonder water! - Leven... wordt doorgegeven - Sst ... stil, hoor eens! - Er zit vaart in!- Thuis ... of ver van huis?
Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs. --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- Handboek/cursus --- 3e leerjaar l.o. --- bakker --- Bomen --- brood --- chocolade --- eeuw --- geluid --- handboek --- herfst --- insekten --- kikker --- klas --- kopen --- koude --- lawaai --- leven --- levenslijn --- lucht --- museum --- nieuw schooljaar --- ontbijt --- paddestoel --- reclame --- reizen --- spinnen --- stamboom --- stilte --- thuis --- vervoer --- verwarming --- Voeding --- vrucht --- warmte --- water --- waterkringloop --- watervervuiling --- wereldoriëntatie --- wind --- winkel --- zaden --- 476 WERELDORIENTATIE O.N. --- wereldorientatie --- Wereldoriëntatie ; ba.o. --- 476.1 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- (zie ook: sportvoeding) --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 476 WERELDORIENTATIE O.N --- Wereldoriëntatie ; ba.o --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie
Choose an application
deel 1 communicatie + correctiesleuteldeel 2 taalsystematiek + correctiesleutel
Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Didactics of primary education --- Orthopedagogics --- Nederlands --- taalbeschouwing --- zorgverbreding --- Lager onderwijs --- Buitengewoon lager onderwijs --- Spelend leren --- Taalbeschouwing --- Communicatie --- Zorgverbreding --- Differentiatie --- Remediëring --- Werkwoordspelling --- Woordleer --- 371.67 --- 373.3 --- C3 --- handleiding --- lager onderwijs (x) --- taalgebruik --- basisonderwijs --- kopieerbladen --- leerboeken --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Didactiek --- Grammatica --- Handboek/cursus --- Klankoefeningen --- Semantiek --- Zinsleer --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- bijvoeglijke naamwoorden --- communicatie --- fonetiek --- moedertaal --- morfologie --- semantiek --- taalsystematiek --- tekst --- tekststructuur --- verbuigingen --- vervoegingen --- werkwoorden --- woorden --- zelfstandige naamwoorden --- zinnen --- 475.2 WERK --- 475.21 --- buitengewoon lager onderwijs --- differentiatie --- lager onderwijs --- remediëring --- spelend leren --- taalbeschouwing (ler) --- Communicatie ; onderwijs --- Taalbeschouwing ; basisonderwijs --- 475.28 --- Taalsystematiek --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Kunst en cultuur --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- (zie ook: zinsontleding) --- Leerzorg. --- Taal --- Taalbeschouwing. --- Zorgverbreding. --- Kinderen. --- Basisonderwijs.
Choose an application
Thema : Tarik en Tina op een onbewoond eiland - Kun jij de was doen? - Maken Tarik en Tina zelf hun kleren? - Hoe bouw ik een stevige muur? - Hoe bouw ik een huis? - Kun je een uitkijktoren bouwen? - Hoe bouw ik een wagentje? - Wat is een tandwiel? - Wat zit erin? - Hoe maak ik een balans? - Wat is zeep? - Wat is er gemaakt van metaal? - Hoe geraken Tarik en Tina veilig van het eiland? - Mijn talenten (synthese) - Dit ben ik!
Techniek ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.5 --- #PBIB:+111.84 --- lager onderwijs --- leerboeken --- techniek --- 476.1 --- schoolboeken --- technologische opvoeding --- wereldoriëntatie --- Bouwen --- Drijven --- Kleding --- Metalen --- Tandwielen --- Techniek --- Technologische opvoeding --- Wegen (werkwoord) --- Wereldoriëntatie --- Zeep --- Kledij --- Metaal --- tandwiel --- zeep --- 476.2 --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476.6 --- Techniek; ba.o. --- Technologische opvoeding; ba.o. --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- Technologische opvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Vakdidactiek : Technologie : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- didactiek van de technologie --- wetenschappelijke inzichten --- Techniek; ba.o --- Technologische opvoeding; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- #BSCH: vak: WO - technologie (Network zone) --- Techniek (wetenschap)
Choose an application
Thema : Tarik en Tina altijd samen op pad - Hoe dragen Tarik en Tina zorg voor hun materiaal? - Wat zie ik daar? - Wat vinden Tarik en Tina in de werkplaats? - Sla jij de nagel op de kop? - Hoe sterk zijn Tarik en Tina? - Kun je mee op fietstocht met Tarik en Tina? - Hoe kun je de wind meten? - Hoe bereid je lekker fruit? - Vervelen Tarik en Tina zich? Waarom brandt het lampje niet? - Ga je mee kamperen met Tarik en Tina? Hoe doen Tarik en Tina dat? - Mijn talenten (synthese) - Dit ben ik!
371.67 --- 373.5 --- #PBIB:+111.84 --- lager onderwijs --- leerboeken --- techniek --- 476.1 --- schoolboeken --- technologische opvoeding --- wereldoriëntatie --- Batterijen --- Dozen --- Fietsen --- Fruit --- Gereedschap --- Kamperen --- Spelen(Kinderspelen) --- Techniek --- Technologische opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Windenergie --- Kijkdoos --- Wind --- fiets --- 476.2 --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476.6 --- Techniek; ba.o. --- Technologische opvoeding; ba.o. --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- Technologische opvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Vakdidactiek : Technologie : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- didactiek van de technologie --- wetenschappelijke inzichten --- Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Techniek; ba.o --- Technologische opvoeding; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- #BSCH: vak: WO - technologie (Network zone) --- Techniek (wetenschap)
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|